Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.07.2018 08:37 - Успешен ден
Автор: mihala Категория: Лични дневници   
Прочетен: 331 Коментари: 1 Гласове:
3

Последна промяна: 23.07.2018 19:08

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
image

Днес се чувствувам като моята героиня-малката теменужка и за това публикувам корегиран разказ.

ПОД ШИПКОВИЯ ХРАСТ
Сгушена под шипковия храст, малката теменужка не помръдваше. Опиянена от звуците на настъпващата пролет, тя се опитваше да осъзнае реалността. Как ли изглеждаха другите цветя?  Този въпрос я занимаваше, откакто по поляната се бяха появили първите цветя. И ето... Утрото И беше предложило нови разкрития. Нейното убежище беше покрито с, неподозирано множество, напъпили тревички. Не мина много време и тревичките започваха да стават цветенца, а някои не бързаха. Въпреки, че се чувстваше една в празнотата на настъпващия ден, малката теменужка започваше да усеща все повече и повече присъствия. И ето, че до нея се беше появила дебела непозната, която с присъствието си, събуждаше любопитство. Каква ли ще е тази новодошла? -си помисли малката теменужка,  като не откъсваше поглед от нея.  А тя, усещайки погледа И, с всеки миг променяше вида си. Растеше и растеше...Появяваха се увити, а след това цели назъбени листенца. Теменужката се припозна, като я помисли за жълтурче, но набъбналите пъпки предвещаваха нещо ново. Изкласила много над нея, тя се развиваше в клончета и трънчета, докато малката теменужка почувствува, че се задушава. И когато, с последни сили, погледна... на върха се беше появил магарешки бодил. Тя осъзна,че това развитие на нещата не предвещаваше добро за нея, но въпреки това се зарадва. Бодилът се развиваше и дебелееше. Малката синя теменужка поглеждаше, но силите вече я напускаха и когато наведе главица, усети малка палава ръчица да се промушва към нея с радостен писък. Момиченцето щастливо показваше на  майка си желаната находка. Тази радостна глъч върна силите й. Тя се изправи и се усмихна. На сутринта, поела от горската роса, малката теменужка се събуди за нов живот. Звън на хлопки, от приближаващо стадо, долиташе до нея. Прикрита зад големия шипков храст, тя се любуваше на новия ден. Беше забравила за бодила, който в своята извисеност, вече беше послужил за храна на селското магаре.   16-018 @

 https://www.youtube.com/watch?v=ZZ-ECUSBshU

Стар Завет Псалми
ГЛАВА 40
40:1 (По слав. 39). За първия певец. Давидов псалом. Чаках с търпение Господа; И Той се преклони към мене; и послуша вика ми,
40:2 И изведе ме из гибелната яма, из тинята и калта И постави на скала нозете ми, та утвърди стъпките ми;
40:3 тури още в устата ми нова песен, хваление към нашия Бог; Мнозина ще видят и ще се убоят, и ще уповават на Господа.
40:4 Блажен оня човек, който възлага упованието си на Господа, И не е склонил към горделивите нито към ония, които коварно отстъпват,
40:5 Господи Боже мой, Ти си сторил много чудеса; И Твоите мисли заради нас Не е възможно да ги изложи някой пред Тебе; Ако бих поискал да ги изявя и разкажа, Те превишават всяко преброяване
40:6 В жертва и приноси Ти нямаш благоволение; Отворил си уши в мене; Всеизгаряне и принос за грях Ти не си поискал.
40:7 Тогава рекох: Ето, дойдох; (В свитъка на книгата е предписано на мене);
40:8 Драго ми е, Боже мой, да изпълнявам Твоята воля; Да! законът Ти е дълбоко в сърцето ми.
40:9 Прогласил съм правда в голямо събрание; Ето, не съм въздържал устните си; Господи, Ти знаеш.
40:10 Правдата Ти не съм скрил в сърцето си; Верността Ти и спасението Ти съм изявил; Не съм утаил Твоето милосърдие и Твоята истина от голямо събрание.
40:11 Господи, не задържай благите Си милости от мене; Твоето милосърдие и Твоята истина нека ме пазят винаги;
40:12 Защото са ме окръжили безбройни злини, Постигнаха ме беззаконията ми, така щото не мога да подигна очите си; Те са по-многобройни от космите на главата ми, и сърцето ми отпадна.
40:13 Благоволи, Господи, да ме избавиш; Господи, побързай да ми помогнеш.
40:14 Нека се посрамят и се смутят заедно всички Ония, които търсят душата ми за да я погубят: Нека се обърнат назад и се опозорят Ония, които се наслаждават на злощастието ми.
40:15 Нека се смаят поради срама си Ония, които ми думат: О, хохо!
40:16 Нека се радват и се веселят в Тебе Всички, които Те търсят; Ония, които обичат спасението Ти, Нека думат винаги: Да се величае Господ.
40:17 А аз съм сиромах и немощен, Но Господ се грижи за мене; Помощ моя и избавител мой си Ти; Боже мой, да се не забавиш.






Тагове:   библ018,


Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mihala - Поздрав,
23.07.2018 09:15
Здравейте! Желая да Ви съобщя, че в превод на български от печат излезе книгата „Охридски Пролог“ – автор свт. Николай (Велимирович). Твърди корици. 734 стр. Ако тази информация Ви заинтересува, може да се свържете ако желаете с мен на 0889981906 или във
Разговор с: savaarhimandrit
Да поясня,че това съобщение получих на лични и телефона не е мой.

Започнат: 08:46 Посл. съобщ: 08:46 Нови: 0 Общо: 1

Къде мога да я открия?
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mihala
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1652900
Постинги: 1637
Коментари: 1307
Гласове: 9199
Спечели и ти от своя блог!
Архив