Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.05.2021 11:36 - гълъби
Автор: mihala Категория: Лични дневници   
Прочетен: 790 Коментари: 0 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
ТАНЦ ЗА СБОГОМ

5/.из моя дневник/

Не мислех да пиша, за да не ви отекча, но ситуацията ме принуди.В
семейството на пухчетата се случваше нещо.Вече втори ден едното не
се връщаше в гнездото.Витаеше тъга.Гледаха към мен и се оглеждаха.
След няколко прехвърчания ,таткото застана
в сандъчето за цветя и започна да се оглежда, а след това вдигаше високо
главица, показвайки далече небето,а после се навеждаше до крачетата
и завърташе. Точно пред него,на височина на чинията-антена, беше кацнал бял
голям гълъб, точно като изтукан,неподвижен.А мама гълъбка
беше кацнала на разстояние,около 50 см от сандъчето за цветя,
на перваза на балкона.Оглеждаше се и се завърташе.
След пристигане на височайшия духовник - голям бял гълъб,
започна някакъв ритуал. Таткото продължаваше своето изпълнение в
посока на белия гълъб, а мама започна изпълнение на белия лебед от "Лебедово езеро".
Който е гледал балета на гълъбите, няма да може да го сравни с нищо друго подходящо.
Тази феерия беше невероятна.Двамата танцуваха/ летяха/ в синхрон. Мама гълъбка ту
преплиташе крачета,извисяваше се,завърташе се,приклякваше,политваше,разперваше крилца
на различни дължини, ту поемаше на високо, после се снишаваше и винаги в такт с таткото.
Преди никога не беше доближавала прозореца ми, а сега неочаквано разпери максимално крилца,
сякаш искаше да прегърне някого, а после се завъртя леко и полека застана на перваза. И двамата
гледаха право в мен. Помислих си,че играят за мен.Тя като че ли ме разбра и се приближи
с разперени крилца с леко докосване до прозореца.Да, те наистина играеха
за мен този зашеметяващ танц за благодарност и довиждане .И в този момент тя така разпери,
до крайност цялата големина на крилцата си и се доближи до
прозореца.До този момент не бях виждала такъв шеметен танц и то
от гълъб. Двамата ме гледаха и искаха да ми кажат нещо. Не знаех,
но чувствувах тяхното желание да ми кажат сбогом.Усетих мъката.
Много се страхувах,че при вида на шамана, да не принесат мама
гълъбка в жертва. Едно щастие беше помрачено от липсата на
мъничето,което точно се беше научило да лети.Но това,че беше различно го беше прогонило.
Тази нощ тримата спаха заедно в гнездото,малкия с таткото в саксията,а мама
в по-малка саксия до тях.След
танца те ме гледаха и не помръдваха.Очакваха нещо от мен, но не знаех какво, но им дадох
трохи хляб.На сутринта мама гълъбка шеташе из балкона,като примерна домакиня, която
оставя дома. Разрови сандъчето,където им оставях ,понякога, твърди трохи намокрени с вода,
с човката си. След известно време гнездото опустя, но пристигна малкия пухчо със своята
бавачка -гугутка. След като видя балкона чист и измит бавачката благодари с едно гугу-гу и благодарно
погледна. Явно е чистотница. Мама само мимоходом се появи.Къде ли са и дали ще се върнат?
Без моите приятелчета е много тъжно.Преди на балкона имаше живот, а сега цял ден летят.
Очаквам вечерта.
4/28/2021г@ 


Тагове:   гълъби 5-21,


Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: mihala
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1661916
Постинги: 1637
Коментари: 1307
Гласове: 9199
Спечели и ти от своя блог!
Архив